Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

czwartek, 23 lutego 2012

#3 Parowóz WP 1959 Muzeum Kolejnictwa w Warszawie



Parowóz serii WP, 1959r.
Parowóz o dużej mocy, do obsługi pociągów pospiesznych.
Budowany w Polsce w Pierwszej Fabryce Lokomotyw, w Chrzanowie, w oparciu o zagraniczną dokumentacje z przeznaczeniem dla Kolej Indyjskich. Fabryka działała od 1919r.

1951 nazwę zakładu zmieniono na Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego. W latach 1945-1963 Fablok wyprodukował m.in. blisko 3600 parowozów, odbiorcami których, poza Polską, były również: Albania, Bułgaria, Jugosławia, Rumunia, Węgry, Chiny, Indie, Korea, Wietnam i ZSRR.


Strona Muzeum Kolejnictwa w Warszawie >>>
Trochę z historii fabryki >>>




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz