Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

piątek, 16 marca 2012

#20 Kaliningrad - Dworzec "Jużnyj Wokzał"


Kaliningrad jest trochę podobny do Szczecina, jest część budynków zbudowanych do 1945 roku - niemieckich, i po 1945 roku czyli za czasów ZSRR i późniejszych. Budynek dworca śmiało można zaliczyć do tego pierwszego okresu.
Pomysł powstania dworca w tym miejscu powstał ok. 1896r, jego realizacji przeszkodziła I wojna światowa. Dopiero w 1920r zaczęła się budowa tego dworca. 

Zdjęcie dworca a czasów niemieckich.
W 2003 roku dworzec doczekał się gruntowej rekonstrukcji i przebudowy.  Ale nad wejściem do budynku wciąż widnieje herb jednej z republik radzieckich, przypominając nam o tym że kiedyś istniała taka potęga jak ZSRR.

W Kaliningradzie od 2000r działa Muzeum Historii Kolejnictwa w Kaliningradzie.

Jednym z ważniejszych eksponatów jest PAROWÓZ L-0282
Jest to parowóz towarowy,  budowany na terytorium ZSRR w latach 1945 - 1955. Literka L jest od nazwiska konstruktora Lebedianskij (ros. Лебедянский), Od 1945r do 1947 parowóz nosił nazwę "Pobieda". 
Jest to jeden z lepszych parowozów towarowych i produkowanych na skalę masową (ponad 4 tys sztuk) i co najważniejsze mógł być eksploatowany na terytorium całego ZSRR niezależnie od warunków pogodowych. Konstruktorzy otrzymali premie Stalina.! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz