Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

środa, 21 marca 2012

#21 Wileńska wieża telewizyjna - 326,5 m



Wileńska wieża telewizyjna
Wileńska wieża telewizyjna to najwyższy budynek na Litwie. Jej wysokość to 326,5 metra, waga – około 25 000 - 30 000 ton.

Budowę wieży rozpoczęto 31 maja 1974 roku, zakończono i oddano do użytku 30 stycznia 1981.

13 stycznia 1991 roku czołgi sowieckie okrążyły wieżę. Jej zajęcie umożliwiłoby transmitowanie sowieckiej propagandy na terenie całego kraju. W obronie wieży stanęły tysiące bezbronnych ludzi. 14 spośród nich zginęło. Ku ich czci obok wieży telewizyjnej wzniesiono pomnik, na pierwszym piętrze wieży znajduje się stała ekspozycja fotografii. Dzień 13 stycznia ogłoszono na Litwie świętem państwowym i nazwano Dniem Obrońców Wolności Litwy.

W przededniu nowego tysiąclecia ozdobiona lampkami wieża telewizyjna w Wilnie stała się najwyższą choinką. Od tego czasu ozdabianie wieży na czas Świąt Bożego Narodzenia stało się piękną tradycją.



źródło: http://pl.welcometo.lt/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz