Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

sobota, 28 kwietnia 2012

#50 EURO 2012 Prezent od kolegi Mikołaja - Magnesy ze stadionem w Charkowie


Stadion Metalist (ukr. Обласний Спортивний Комплекс "Металіст", ang. Metalist Stadium) – wielofunkcyjny stadion w Charkowie na Ukrainie. Swoje mecze na tym stadionie rozgrywa klub piłkarski Metalist Charków. Stadion spełnia parametry obiektu olimpijskiego.
W przeszłości stadion nazywał się "Traktor", od 1940 "Dzierżyniec", a od 1967 – "Metalist".
Został wybrany jedną z aren na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. W związku z tym stadion został przebudowany i jego ponowne otwarcie nastąpiło 5 grudnia 2009, w dniu 50. urodzin prezesa klubu Metalist Ołeksandra Jarosławskiego, który w 30% sfinansował remont stadionu.

Jako ciekawostka w Charkowie jest też pomnik piłki nożnej


Pomnik został zbudowany w 2001 roku, wcześniej, w czasach ZSRR, było miejsce ze tablicami gazetowymi (np. "Sowetskij sport") , gdzie można było przeczytać wszystkie informacje sportowe oraz omówić wyniki meczów.

Trzeci magnes przestawia również ten stadion, lecz jest on trójwymiarowy, więc ciężko zrobić dobre zdjęcie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz