Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

poniedziałek, 30 kwietnia 2012

#53 wieża TV Monachium, Niemcy / Stadion Olimpijski w Monachium 1972r.

Park Olympia w Monachium (Niemcy). Ten park z jego słynne architektury został zbudowany dla Igrzysk Olimpijskich 1972. 

Stadion Olimpijski w Monachium

Wielofunkcyjny obiekt sportowy, który znajduje się w północnej części miasta, w centralnej części Parku Olimpijskiego (Olympiapark München). Stadion ten był główną areną Letnich IO 1972, oraz jedną z aren Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 1974 i Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 1988.
Zaprojektowany przez niemieckiego architekta Günthera Behnischa oraz inżyniera Frei Otto stadion był uważany w swoich czasach za projekt rewolucyjny: tak duże połacie sklepień z pleksiglasu podtrzymywane stalowymi słupami zastosowano po raz pierwszy na tak dużą skalę.
Po olimpiadzie stadion był miejscem rozgrywek dwóch monachijskich klubów piłkarskich: FC Bayern München i TSV 1860 München. Obie drużyny grały na nim mecze aż do 2005 roku, kiedy to kluby przeniosły się do nowo powstałego stadionu Allianz Arena.


Wieża ma wysokość 291 m, z punktem widokowym na wysokości 190 m. Trochę niżej znajduje się obrotowa restauracja. Na wieżę wjeżdża się windą, jadącą z prędkością 7m/s i cała podróż trwa około 30 sekund.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz