Witam na moim blogu

Mam na imię Igor. Mam 10 lat. Od rodziców dostałem sporą kolekcję pocztówek z całego świata, zaczynała ją zbierać jeszcze moja babcia.

Postanawiałem zbierać pocztówki tematyczne oraz z miejsc, które odwiedziłem i będę dane miejsca opisywał. Na razie zwiedzam Polskę z rodzicami i z siostrą. Lubimy zwiedzać miejsca niedostępne i nieoczywiste ;)

W mojej kolekcji są pocztówki, na których są np.:

- pocztówki związane z piłką nożną (szczególnie Euro, stadiony na świecie oraz piłkarzy). Jestem fanem Pogodni Szczecin oraz kocham zagraniczny klub FC Barcelona, a moim ulubionym piłkarzem jest oczywiście Lionel Messi.

- zbieram pocztówki z kategorii wieże (np. telewizyjne, latarnie, wieże kościołów), wiatraki

- stare samochody, motory, tramwaje, trolejbusy, samoloty, pociągi,

- pocztówki z muzeów komunikacji, pocztówki ze stacjami paliw,

- pocztówki z ciekawych znanych miejsc na świecie (Big Ben, Wieża Eiffla, Krzywa Wieża w Pizie, Statua Wolności, Biały Dom, Kreml i itd. ) oraz pocztówki związane ze Szczecinem.

poniedziałek, 7 maja 2012

#76 Wieża telewizyjna Ostankino, Moskwa, Rosja 540m


Wieża telewizyjna Ostankino (ros.: Останкинская телебашня) – wieża telewizyjna w Moskwie. Została zbudowana w latach 1963–1967 dla uczczenia pięćdziesiątej rocznicy rewolucji październikowej. Zaprojektował ją Nikołaj Nikitin. 


Do roku 1975, w którym powstała CN Tower, była najwyższą budowlą na świecie (540 metrów). Fundamenty wieży sięgają 3,5 – 4,6 metra w głąb ziemi. Jest ona obecnie budowlą najwyższą w Europie, a czwartą najwyższą na świecie.
Wieża należy do Światowej Federacji Wielkich Wież (World Federation of Great Towers).
W ciągu 40 lat istnienia wieży telewizyjnej odwiedziło ją ponad 10 mln. gości. 

Ciekawostka

Arch. Nikołaj Nikitin. opracowywał konstrukcje fundamentów dla takich znanych budowli jak:
·         Budynek MGU ( Lomonosov Moscow State University) - budynek główny 240m, w momencie budowy był najwyższym budynkiem w Europie (1949-1953)
·         Budynek Pałacu i Kultury w Warszawie
·         Budynek Stadionu Olimpijskiego w Moskwie, gdzie w 1980r odbywały się Letnie Igrzyska Olimpijskie.
·         Monument "Matka Ojczyzna wzywa!" (ros. Родина-мать зовёт!), poświęcona radzieckim żołnierzom walczącym w bitwie stalingradzkiej. Posąg kobiety mierzy 52 m i waży około 8 tysięcy ton. Jego całkowita wysokość, wraz z wykonanym ze stali nierdzewnej mieczem, wynosi 85 m (dla porównania Statua Wolności bez cokołu mierzy 45 m).

   
            
                     




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz